SEIZOEN 23/24
MOUNA LAROUSSI
Waanzien
cabaret
“MET HAAR INDRUKWEKKENDE MIX VAN FYSIEK SPEL, DANS, EN CABARET BENADRUKT ZE HET BELANG VAN NAAR ELKAAR KIJKEN.”
Theaterkrant
“LAROUSSI SPEELT EEN DUIZELINGWEKKENDE SCÈNE SCHIJNBAAR MOEITELOOS UIT. WAT EEN PERFORMER.”
Parool
“MOUNA LAROUSSI IS CHARLIE CHAPLIN EN IGONE DE JONGH INEEN.”
Parool
Mouna gaat het in haar nieuwe voorstelling Waanzien hebben over kijken, zien en gezien worden, door een bril kijken, begluren, wegkijken en in de gaten houden. We zien elkaar misschien nog wel, maar we kijken vaak niet verder dan onze neus lang is. En als we niet meteen snappen wat we zien, kijken we alsof we water zien branden. We zetten onze oogkleppen op. Kijken elkaar met de nek aan. En vergroten zo onze blinde vlek.
Of we kijken elkaar juist op de vingers, houden een oogje in het zeil. Omdat we door een gekleurde bril kijken. Tot we uiteindelijk groen- en geel zien. Omdat we elkaar het licht in de ogen niet gunnen. En dan raken we even zo verblind, dat we dingen zien die er helemaal niet zijn.
Mouna laat zien dat al dat kijken kan leiden tot hilarische misverstanden. Maar ook dat we misschien te vaak wegkijken en elkaar daardoor uit het oog verliezen. Ze pleit ervoor elkaar liefdevol in de gaten te houden. Want je weet: uit het oog, uit het hart.
Waanzien is de derde solovoorstelling van Mouna Laroussi: Vrouw. Moeder. Echtgenote. Ondernemer. Én iemand met een bi-culturele achtergrond. Mouna moet in het dagelijks leven door heel wat brillen kijken. In Waanzien nemen Mouna met haar alterego Fatima en een bont gezelschap aan karakters verschillende onderwerpen als het vluchtelingendebat, opvoeding, migratie, integratie, discriminatie en emancipatie eens goed onder de loep. Dit alles in een multidisciplinaire vorm met dans, beweging en theater.
Waanzien ontroert, maakt je aan het lachen en bovenal… verbindt.
CONCEPT, SPEL EN CHOREOGRAFIE: MOUNA LAROUSSI
REGIE EN PROJECTIE: TITUS TIEL GROENESTEGE
DECOR: DE MAN MET DE HAMER
LICHTONTWERP: BENNO BARENDS
KOSTUUM EN REKWISIETEN: TIMO ARLING
TECHNIEK: SLAPBACK, THIJS VAN DUURSEN
PUBLICITEITSBEELD: SCALA PHOTOGRAPHY
SCÈNEFOTOGRAFIE: RICHARD BEUKELAAR
PRODUCTIE, MARKETING EN PUBLICITEIT: THEATERBUREAU DE MANNEN
CONCEPT, SPEL EN CHOREOGRAFIE: MOUNA LAROUSSI
REGIE EN PROJECTIE: TITUS TIEL GROENESTEGE
DECOR: DE MAN MET DE HAMER
LICHTONTWERP: BENNO BARENDS
KOSTUUM EN REKWISIETEN: TIMO ARLING
TECHNIEK: SLAPBACK, THIJS VAN DUURSEN
PUBLICITEITSBEELD: SCALA PHOTOGRAPHY
SCÈNEFOTOGRAFIE: RICHARD BEUKELAAR
PRODUCTIE, MARKETING EN PUBLICITEIT: THEATERBUREAU DE MANNEN
Deze voorstelling is mede mogelijk gemaakt door:
Deze voorstelling is mede mogelijk gemaakt door:
SPEELLIJST
Invalid Date
PUBLICITEIT
TECHNIEK
Fotograaf: Richard Beukelaar
Promovideo en aftermovie première
Fotograaf: Scala Photography
SEIZOEN 23/24
cabaret
MOUNA LAROUSSI
Waanzien
LET OP: DEZE INFO GELDT VOOR SEIZOEN 2023-2024. MATERIAAL VOOR SEIZOEN 2024-2025 VIND JE HIER.
“MET HAAR INDRUKWEKKENDE MIX VAN FYSIEK SPEL, DANS, EN CABARET BENADRUKT ZE HET BELANG VAN NAAR ELKAAR KIJKEN.”
Theaterkrant
“LAROUSSI SPEELT EEN DUIZELINGWEKKENDE SCÈNE SCHIJNBAAR MOEITELOOS UIT. WAT EEN PERFORMER.”
Parool
“MOUNA LAROUSSI IS CHARLIE CHAPLIN EN IGONE DE JONGH INEEN.”
Parool
Mouna gaat het in haar nieuwe voorstelling Waanzien hebben over kijken, zien en gezien worden, door een bril kijken, begluren, wegkijken en in de gaten houden. We zien elkaar misschien nog wel, maar we kijken vaak niet verder dan onze neus lang is. En als we niet meteen snappen wat we zien, kijken we alsof we water zien branden. We zetten onze oogkleppen op. Kijken elkaar met de nek aan. En vergroten zo onze blinde vlek.
Of we kijken elkaar juist op de vingers, houden een oogje in het zeil. Omdat we door een gekleurde bril kijken. Tot we uiteindelijk groen- en geel zien. Omdat we elkaar het licht in de ogen niet gunnen. En dan raken we even zo verblind, dat we dingen zien die er helemaal niet zijn.
Mouna laat zien dat al dat kijken kan leiden tot hilarische misverstanden. Maar ook dat we misschien te vaak wegkijken en elkaar daardoor uit het oog verliezen. Ze pleit ervoor elkaar liefdevol in de gaten te houden. Want je weet: uit het oog, uit het hart.
Waanzien is de derde solovoorstelling van Mouna Laroussi: Vrouw. Moeder. Echtgenote. Ondernemer. Én iemand met een bi-culturele achtergrond. Mouna moet in het dagelijks leven door heel wat brillen kijken. In Waanzien nemen Mouna met haar alterego Fatima en een bont gezelschap aan karakters verschillende onderwerpen als het vluchtelingendebat, opvoeding, migratie, integratie, discriminatie en emancipatie eens goed onder de loep. Dit alles in een multidisciplinaire vorm met dans, beweging en theater.
Waanzien ontroert, maakt je aan het lachen en bovenal… verbindt.
Deze voorstelling is mede mogelijk gemaakt door:
CONCEPT, SPEL EN CHOREOGRAFIE: MOUNA LAROUSSI
REGIE EN PROJECTIE: TITUS TIEL GROENESTEGE
DECOR: DE MAN MET DE HAMER
LICHTONTWERP: BENNO BARENDS
KOSTUUM EN REKWISIETEN: TIMO ARLING
TECHNIEK: SLAPBACK, THIJS VAN DUURSEN
PUBLICITEITSBEELD: SCALA PHOTOGRAPHY
SCÈNEFOTOGRAFIE: RICHARD BEUKELAAR
PRODUCTIE, MARKETING EN PUBLICITEIT: THEATERBUREAU DE MANNEN
CONCEPT, SPEL EN CHOREOGRAFIE: MOUNA LAROUSSI
REGIE EN PROJECTIE: TITUS TIEL GROENESTEGE
DECOR: DE MAN MET DE HAMER
LICHTONTWERP: BENNO BARENDS
KOSTUUM EN REKWISIETEN: TIMO ARLING
TECHNIEK: SLAPBACK, THIJS VAN DUURSEN
PUBLICITEITSBEELD: SCALA PHOTOGRAPHY
SCÈNEFOTOGRAFIE: RICHARD BEUKELAAR
PRODUCTIE, MARKETING EN PUBLICITEIT: THEATERBUREAU DE MANNEN